En aquesta ocasió, se’ns ha
convidat a donar un cop d’ull per la xarxa per tal de trobar i seleccionar tres
projectes de millora que considerem interessants o bé aplicables al nostre
centre de pràctiques.
A nivell personal, considero que
podria haver més varietat de projectes publicats a la xarxa, ja que tots ens
podem amarar del treball dels altres en un ofici tant ric en aprenentatges, com
és l’ofici de mestre.
Amb aquesta activitat es pretén
accedir a altres recursos per tal de resoldre les activitats plantejades (1.1),
revisar les experiències d’altres professionals per tal de millorar la pròpia
conducta i formació (1.3) i cercar informació respecte al projecte de millora
(5.3).
Projecte de millora 1: El traspàs de l’etapa
Aquest és un projecte de millora
desenvolupat en el pas de l’etapa 0 – 3 a 3 – 6, amb l’objectiu de donar
pautes, idees o suggeriments per tal de facilitar l’etapa d’adaptació sense
inseguretats ni neguit. Segons Vicenç Arnaiz, aquesta proposta sorgeix per tal
de d’oferir als infants una situació que no s’allunyi gaire de la seva
realitat.
En aquest moment és fonamental
tenir en compte el tipus de necessitats que tenen els infants: tant afectives
com intel·lectuals i socials. És un moment de canvi, i s’ha d’acceptar a l’infant
amb els seus desitjos, experiències i capacitats pròpies.
Aquest projecte de millora inclou
diverses propostes que contribuiran al bon desenvolupament de l’adaptació:
coherència educativa entre ambdós cicles, visita a una escola infantil i la
facilitació del procés d’acomiadament de l’escoleta. És cert que mai podem
preveure com es donarà el període d’adaptació, ja que cada grup és diferent i
conté unes necessitats específiques. Tot i així, considero que aquestes
propostes s’apropen molt al que hauria de ser una bona adaptació,
assegurant-nos que els protagonistes del canvi (els mateixos infants) són
conscients del procés.
Proposta de millora 2: Una escola per pares
Considero que la proposta de
millora que encapçala el títol ‘una escola per pares’ és molt interessant, ja
que formen part de la mateixa comunitat educativa, per tant, hem d’incloure’ls
dins l’aprenentatge dels seus fills.
Com diu Mercè, “per millorar la qualitat de l’educació,
hauríem de crear un escola de pares on els hi poguéssim donar petites
eines de treball per poder complimentar a casa la feina que fem a l’escola”.
L’educació és una valor fonamental
que és responsabilitat de tots, per això, mestres i pares hauríem d’anar a la
una vers un mateix objectiu: la prosperitat dels infants.
Proposta de millora 3: Potenciar el
que tots tenen de bo
Moltes vegades, als centres
educatius, donem més importància a unes àrees o altres, classificant-les en unes
prioritats segons la seva capacitat intel·lectual. Per exemple: donem
importància a la matemàtica, mentre descuidem el sentit de la creativitat o bé
les emocions.
Moltes vegades es dona més
importància a que un infant no sàpiga sumar bé, i no pas a que tingui mancances
a l’hora de distribuir un dibuix de manera ordenada. Per tant, aquesta proposta
es centra en potenciar les àrees que millor es donen en cada infant, siguin les
que siguin.
No hay comentarios:
Publicar un comentario